persbericht

Een minuutje vriendschap

Online-tv op www.podiumharlingen.nl

Elke maandag en vrijdag een nieuwe aflevering
Podium Harlingen is een nieuw project gestart. Een minuutje vriendschap. Sinds 1 april post het Harlinger mediabedrijf elke vrijdag rond 12 uur een nieuwe minuut televisie op www.podiumharlingen.nl. De video wordt ook via social media gedeeld (Facebook, Twitter, Instagram).

Corona-crisis
In Een minuutje vriendschap zal op verschillende manieren stil worden gestaan bij het belang van vriendschap bij de oplossing van persoonlijke en de sociaal-maatschappelijke problemen die uit de Corona-crisis voortkomen. Directe aanleiding vormt de tijdelijke stopzetting van twee culturele projecten: Karavaan van de Vriendschap (opdrachtgever: de gemeente Leeuwarden) en de Avonden van de Vriendschap (opdrachtgever: Leger des Heils).

Beperkte middelen, onbeperkte mogelijkheden
Journalist en cultuurmaker Simon Vuyk:’Met onze projecten zetten wij sinds 2015 vriendschap in als middel voor een mooiere, betere wereld met minder eenzaamheid en meer veiligheid. Juist in deze corona-tijd is dat hard nodig. Maar uitgerekend nu staat de verplichte sociale distantie het zaaien van vriendschap in de samenleving in de weg. Daarom bedachten wij Een minuutje vriendschap. Een eenvoudig format met presentaties, interviews, poëzie en muziek. Beperkte middelen maar onbeperkte mogelijkheden. Kort maar krachtig. Toegankelijk en laagdrempelig. Journalistiek vanuit vriendschap!’

Titel: Een minuutje vriendschap
Idee, format en producent: Podium Harlingen TV